onsdag 7. september 2011

Å underholde stillevogna

"Du underholder hele stillevogna! Bare så du er klar over det!" Kjente at jeg ble litt irritert. Og selvfølgelig flau. Har nok en uvane med å snakke for høyt i mobilen innimellom. Altså; jeg sto selvfølgelig utenfor skyvedøra, men stemmen var nok litt høy, og det viste seg at døra ikke var helt tett. Noe som jeg ikke hadde sett i det jeg gikk ut. Jeg skjønner godt at folk som er klar for hvile og ro etter en slitsom arbeidsdag kan bli gretten på en fremmed fyr som står der og babler om greier som ikke angår dem. Alikevel tenker jeg at reaksjonen jeg fikk er litt typisk norsk. I stedet for å snakke direkte med hverandre holder vi misnøyen for oss selv, og hvis vi reagerer så gjør vi det når vi er så irritert at det veldig lett blir surt. I min lille episode kunne det ha vært løst ved at noen tidlig hadde fortalt meg at jeg forstyrret og om jeg kanskje kunne flytte meg litt lenger unna. Kanskje en bedre løsning? Og jeg lover; neste gang jeg skal underholde så skal stillevogna slippe å være publikum...:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar