fredag 26. august 2011

Welcome to this flight to Riga.....Rygge?

Noen som kanskje kjenner denne igjen? Hørte nylig om en som ble oppriktig stressa, fordi hun trodde hun plutselig var på vei til Latvias hovedstad, i stedet for lille (ikke ment for å se ned på) Rygge. Den oppmerksomme leser har nå skjønt at det er engelskspråket som fører til misforståelsen. I livet i det hele tatt kan det være nyttig å vite hvor man er på vei. Ikke at man må ha tiden fram tid graven spikra og planlagt, men ha en tanke på hvilken retning man går. Dette med en vei er jo ofte brukt som en metafor for livsløpet vårt. I Bibelen beskriver Jesus seg selv som Veien, altså; selve Veien. Jeg har fått erfare selv hvor trygt det er å følge denne veien.Det betyr ikke at jeg unngår alle grøfter, eller aldri snubler og faller i livet. Derimot vet jeg hvilken vei jeg følger og det gir meg retning, mål og mening. Det gjør vanvittig godt, enten du er i Riga, Rygge eller i verden ellers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar